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Hungarian TycoonHungarian Noblewoman

Hungarian Tycoon & Hungarian Noblewoman. Both to the left. He standing in interior with sheathed sword, she with fan, coming down a staircase, followed by a lackey. 2 sheet. Colored steel engravings by August Weger (Nuremberg 1823 – Leipsic 1892) after Carl Emil Doepler (Warsaw or Schnepfental 1824 – Berlin 1905). (1876.) Inscribed: C. E. Doepler. (18)75 / Stich u. Druck v. A. Weger, Leipzig. and in Leipzig resp., otherwise in German as above & below. 8⅜ × 4⅝-4¾ in (21.4 × 11.7-12 cm).

Lipperheide Ad 46. – SHEETS FOR COSTUME KNOWLEDGE NEW SERIES VII/VIII. – Slightly age-marked. – After his training i. a. at Piloty’s in Munich in 1849 Doepler went to New York, from where he returned to Piloty in 1855. “1860-70 costume designer at the theater at Weimar and teacher for costume knowledge at the school of arts there. Since 1870 professorship in Berlin. – Decorative murals for private houses and paintings with historical, mythological scenes, genre paintings, however, foremost costume drawings. 1876 he sketched 500 drawings to Wagner’s Ring of the Nibelung, anxious for historical exactness, what ran counter to Wagner’s intentions, and

participated  in  the  staging  of  the  first  Bayreuth  Festival ”

(Allgemeines Künstler-Lexikon XXVIII [2001], 238).

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Der hiesige Weihnachts-/Neujahrsgruß 2005 endete mit „In diesem Sinne recht schöne Weihnachtstage voll Harmonie und sammlungszugewandter Muße … “ , letzterer Wunsch in einer Grußerwiederung aufgegriffen wurde mit den Worten

„ das Gutwort des Jahres – sammlungszugewandte Muße – wunderbar, hab einigen LBA/Goethefreunden dieses Gutwort genannt. Sie haben in einer verwahrlosten Zeit ein ‚linguistisches Gespür’! “

(Herr R. K., 5. Januar 2006)